12/05/2022 - Richard Prins Clubkampioen 2023 van Tafeltennis Vereniging Y.O.S.

Op vrijdagavond 12 mei om 19:30 uur werden er de jaarlijkse clubkampioenschappen van TTV YOS gespeeld.
In totaal deden hier 19 deelnemers aan mee, deze waren verdeeld in twee klassen, een A en een B klasse.
Iedere klasse was weer verdeeld in twee poules, de indeling van de klassen en de poules werd gedaan op basis van
rating. In de voorrondes van de poules werden altijd 3 games gespeeld, ieder gewonnen game was 1 punt.
Wanneer de poule wedstrijden gespeeld waren, gingen de nummers 1 en 2 van de poule over naar de kruisfinales.
In de kruisfinales en de Finales werd The Best of Five gespeeld.
Na spannende wedstrijden in alle voorrondes gingen we om 22:30 uur door met de kruisfinales.
De twee kruisfinales in de A klasse ging tussen de teamgenoten van YOS2, Richard Prins en Bram Bosma.
De andere Kruisfinale, die tussen twee teamgenoten van YOS1 ging, waren (Good Old) Jan Wierda en Jelmer Venema.
Richard Prins en Jelmer Venema werden de winnaars van deze Kruisfinales en speelden de finale.
In deze finale was Richard Prins met 11-7, 11-7 en 11-6 te sterk voor Jelmer Venema.
Hiermee werd Richard Prins, na vorig jaar Kampioen te zijn geworden in de B klasse, de nieuwe Clubkampioen 2023 van TTV YOS.

Uitslagen A klasse.
1e Richard Prins
2e Jelmer Venema
3e Bram Bosma
4e Jan Wierda

Ook in de B klasse waren er twee poules en van beide poules gingen de nummers 1 en 2 door naar de kruisfinales.
Dit waren Salim, Remco Kluiwstra, Richard Sinnema en Nico Dijkstra.
Na spannende wedstrijden in beide kruisfinales troffen uiteindelijk Salim en Remco elkaar weer in de finale. Zowel in de
voorrondes als in de finale was Salim met gamestanden van 4-11, 11-8, 11-3 en 11-6 wederom te sterk voor Remco
Kluiwstra. Hierdoor was Salim de terechte Clubkampioen van de B klasse.

Uitslagen B klasse.
1e Salim
2e Remco Kluiwstra
3e Nico Dijkstra
4e Richard Sinnema

Om 22:30 uur waren de finales gespeeld en de prijzen uitgereikt, en was er nog tijd voor een gezellige nazit met het
talrijke aantal mensen die deze avond hadden bezocht.

Een week eerder op woensdagmiddag 3 mei om 13:00 uur waren de Clubkampioenschappen voor de 55+ groep al
gespeeld.
Er waren op deze middag 14 deelnemers, verdeeld in 3 poules. Ook hier werd er altijd 3 games gespeeld en ieder
gewonnen game was 1 punt.
Na de poule wedstrijden gingen de beste nummers 1 en 2 over naar de kruisfinales. Dit waren Roelof Gebben, Victor
Valk, Anne Dekker, Steve Livsey, Anne Dijkstra en Nico Dijkstra.
De halve finales die hierna volgden werden gespeeld door Anne Dekker, Roelof Gebben, Nico Dijkstra en Anne Dijkstra
(Anne was de beste verliezer van de kruisfinale).
De Finale, die gespeeld werd door Anne Dekker en Nico Dijkstra, werd met 11-6, 11-9, 8-11 en 11-7 overwinning voor
Nico Dijkstra.
Toen om 17:00 uur de wedstrijden waren gespeeld en de prijsuitreiking was gedaan, was er nog tijd om met z’n allen
onder genot van een borrel na te praten.

Uitslagen 55+ Groep.
1e Nico Dijkstra
2e Anne Dekker
3e Anne Dijkstra
4e Roelof Gebben

20/04/2022 - Clubkampioenschappen 55+

Op woensdagmiddag 20 april was er 2 jaar na afwezigheid i.v.m. Corona weer de clubkampioenschappen voor de 55+ groep. Op deze middag waren we met 14 personen aanwezig.
De indeling werd door middel van loting gedaan, er waren 2 poules van 5 en 1 poule van 4 deelnemers. In de poules speelden we elke wedstrijd 3 games, ieder gewonnen game was een punt. De nummers 1 en 2 van elke poule en de 2 beste nummers 3 gingen door naar de kwartfinales.

Na spannende wedstrijden in de poules en 2 1/2 uur verder was bekend wie deze kwartfinales hadden bereikt, dat waren: Anne Dijkstra, Ger Ottenhoff, Jan Kars, Roelof Gebben, Anne Dekker, Dick Brouwer, Steve Livsey en Nico Dijkstra. In deze kwartfinales werd er gespeeld om “The best of Three”.
Ook nu weer werd er volop en fanatiek gestreden om een halve finale plaats te halen. De winnaars van deze kwartfinales werden: Roelof Gebben, Dick Brouwer, Anne Dijkstra en Nico Dijkstra.
Maar voordat we met de halve finale konden beginnen, moest er geloot worden. Want zowel Roelof Gebben, Dick Brouwer en Nico Dijkstra hadden in de poules al tegen elkaar gespeeld. Dus het lot moest bepalen wie tegen elkaar gingen spelen. Ook in de halve finale werd gespeeld om “The best of Three”

Na de loting gingen de halve finales tussen:
Anne Dijkstra tegen Roelof Gebben, dit werd een 2-0 overwinning voor Anne Dijkstra.
En Dick Brouwer tegen Nico Dijkstra, hier was Nico Dijkstra te sterk voor Dick Brouwer en won met 2-0.

Zo kregen we na 3 ½ uur tafeltennis de kleine finale, om de 3e en 4e plaats tussen Roelof Gebben en Dick Brouwer. Deze wedstrijd die gespeeld werd in “The best of Five”, werd in het voordeel beslist door Roelof Gebben met setstanden van 13-11; 11-4 en 11-3

De finale, die gelijktijdig gespeeld werd met de kleine finale, ging tussen Anne Dijkstra en Nico Dijkstra. Met de setstanden van 11-4; 11-5 en 13-11 was Nico Dijkstra te sterk voor Anne Dijkstra die hiermee op een verdienstelijke 2e plaats kwam.
Met deze overwinning werd Nico Dijkstra clubkampioen 55+ over het seizoen 2021-2022.
Hij onttroonde hiermee Roelof Gebben, die de laatste 4 clubkampioenschappen kampioen is geweest, in totaal is Roelof Gebben 9 keer kampioen geweest van de 55+ groep.

Uitslag Clubkampioenschap 55+:

1e Nico dijkstra

2e Anne Dijkstra

3e Roelof Gebben

Na de prijsuitreiking om half 6 werd er onder genot van een borrel nog even nagepraat over deze geslaagde middag. Met als conclusie dat het wel heel erg gezellig is dat we weer kunnen tafeltennissen, ook al zijn we niet meer de jongsten. Want de gemiddelde leeftijd van deze groep ligt toch rond de 75 jaar.

Verder wil ik iedereen bedanken voor deze gezellige middag.

Er is in de maand mei nog op woensdagmiddag tafeltennissen, we stoppen eind mei.

Groet,

ND

Op gezette tijden verschijnt hier een nieuwsitem.